Subscribe

Rather Slaps CBS With $70M Suit

It’s been 15 months since Dan Rather’s former host network forced him out of the top spot on the “CBS Evening News,” and now he’s giving his erstwhile employer a number of strong reasons why he thinks that was no way to treat an anchor — 70 million reasons, to be precise.


The New York Times:

Mr. Rather, 75, asserts that the network violated his contract by giving him insufficient airtime on “60 Minutes” after forcing him to step down as anchor of the “CBS Evening News” in March 2005. He also contends that the network committed fraud by commissioning a “biased” and incomplete investigation of the flawed Guard broadcast and, in the process, “seriously damaged his reputation.”

The suit, which seeks $70 million in damages, names as defendants CBS and its chief executive, Leslie Moonves; Viacom and its executive chairman, Sumner Redstone; and Andrew Heyward, the former president of CBS News.

Read more

Now you can personalize your Truthdig experience. To bookmark your favorite articles, please create a user profile.

Personalize your Truthdig experience. Choose authors to follow, bookmark your favorite articles and more.
Your Truthdig, your way. Access your favorite authors, articles and more.
or
or

A password will be e-mailed to you.

Statements and opinions expressed in articles and comments are those of the authors, not Truthdig. Truthdig takes no responsibility for such statements or opinions.