Former CBS anchor Dan Rather has come up short — $70 million short, in fact — in his bid to sue his ex-employers at the network for relieving him of his desk duty following a 2004 report he delivered about then-President George W. Bush’s National Guard service during the Vietnam War era. –KA

The Wall Street Journal:

A state appeals court dismissed Dan Rather’s lawsuit against his former bosses at CBS Corp. (CBS) on Tuesday, dealing a possible knockout blow to the news anchor’s high-profile dispute over the circumstances of his departure from the network.

Rather, 77, alleged that CBS ruined his reputation, making him a scapegoat for a flawed 2004 story on then-President Bush’s Vietnam-era Texas Air National Guard service. The story aired during that year’s presidential election.

In an unanimous decision, the appellate court ruled that Rather’s claim “must be dismissed in its entirety.”

Read more

Wait, before you go…

If you're reading this, you probably already know that non-profit, independent journalism is under threat worldwide. Independent news sites are overshadowed by larger heavily funded mainstream media that inundate us with hype and noise that barely scratch the surface. We believe that our readers deserve to know the full story. Truthdig writers bravely dig beneath the headlines to give you thought-provoking, investigative reporting and analysis that tells you what’s really happening and who’s rolling up their sleeves to do something about it.

Like you, we believe a well-informed public that doesn’t have blind faith in the status quo can help change the world. Your contribution of as little as $5 monthly or $35 annually will make you a groundbreaking member and lays the foundation of our work.

Support Truthdig